Dünyanın En Nadir Otomobilidir Ferrari 250

Bunun gibi bir şey yok ve muhtemelen gözlerinizi asla bir tanesine
koymayacaksınız çünkü gezegendeki en nadir süper araba. Ferrari 250
Grand Turismo Omologato, Dünyanın En Nadir Otomobilidir

Hiçbir
otomobil şirketi Ferrari gibi dünyanın hayal gücünü gerçekten
yakalayamadı . Efsanevi’ Prancing Horse’, başlangıçta yarışa gitmek için
efsanevi Enzo Ferrari tarafından kuruldu, ancak daha sonra takımın
yarış istismarlarını finanse etmek için çok sayıda yol arabası inşa
edebileceğini çabucak fark etti. Ferrari, 1939’daki kuruluşundan bu yana
bazı olağanüstü otomobiller üretti. Bunlar Ferrari F40’tan Ferrari
California tipi F149’a kadar SF90 Stradale gibi modern makinelere kadar
uzanıyordu.

Bununla birlikte, belirli bir Ferrari, şirketin
hayranlarını başka hiçbir şey gibi büyülüyor gibi görünüyor. Ferrari250
GTO olarak bilinen Ferrari 250 Grand Turismo Omologato , belki de tüm
zamanların en ikonik Ferrari’sihaline geldi . Buna ek olarak, aynı
zamanda potansiyel olarak dünyanın en nadir otomobili haline geliyor ve
bunlardan biri açık artırmaya çıktığında genellikle bazı şaşırtıcı
miktarlar getiriyor. Bu, dünyanın en çok arzu edilen Ferrari’sinin ve
tüm zamanların en ikonik grand tourer’larından birinin hikayesi. Ferrari
250 Grand Turismo Omologato gibi başka bir araba olmayacak.

250’lerin Kökenleri
250
GTO, dönemin birçok otomobili gibi, yarış ihtiyacından doğdu.
Özellikle, Ferrari, grup 3 GT Yarış sınıfına odaklandı. Shelby Cobra,
Aston Martin DP214 ve Jaguar E-Type gibi rakiplere karşı olacaktı. 250
GTO, 250 GT SWB’NİN bir evrimiydi, ayrıca E-tipi ve kobra tehdidini
görmek için doğdu. 250’in ömrünü uzatmayı amaçlayan Bay Ferrari, Sergio
Scaglietti’yi 250’in yeni bir şeklini tasarlaması için görevlendirdi,
burun indirildi ve araba uzatıldı, kuyruk gerildi ve alt taraf yeni, tam
uzunlukta bir göbek tavası ile kapatıldı. Sonunda Shelby Daytona’nın
yaratılmasına yol açan bu arabaydı, Carroll Shelby Ferrari mücadelesine
cevap vermek zorunda olduğunu biliyordu.

Güç,
gerçek, safkan bir V12 motoru tarafından sağlanacaktır. Bu, yarışta
kanıtlanmış Tipo 168/62 Comp 3.0 litrelik V12 motoru, Le Mans ödüllü
Ferrari 250 Testa Rossa’da kullanılan aynı motor olurdu. 250 GTO için
prototipler, daha önceki 250 GT Swb’lerden üretildi, prototiplerin
ikincisi, birkaç yüksek hızlı stabilite sorunu olsa bile, Monza’yı
Sterling Moss’un elindeki GT SWB’DEN daha hızlı bir şekilde
yuvarlayabildi. Otomobillerin üretimi 1961’in sonlarında başladı.

Yarış Kahramanlık
250
GTO kesinlikle rekabete göre bazı avantajlara sahipti. İnanılmaz
derecede hafifti, 1000 kilodan biraz daha ağırdı ve V12 motorunun küçük
boyutu, arabada ve merkeze doğru güzel ve alçak oturmasına izin verdi.
Bu fantastik ağırlık dağılımı için izin verdi. Ayrıca, şanzımanı beş
vitesliydi, yarışmanın çoğunda sadece dört vitesli kutular vardı. Belki
de en önemlisi, son derece güvenilir bir otomobildi.

Bu, O zamanlar tam olarak işe yaramayan Jaguar E-Type’ın beğenilerine karşı mücadelede çok önemli olduğunu kanıtladı.

250
GTO böylece fantastik bir yarış kariyeri için kuruldu. 1962’den 1964’e
kadar üç yıl boyunca, 250 GTO, FIA’NIN GT üreticileri için uluslararası
Şampiyonasının 2000cc sınıfını kazandı ve 1962 12 saatlik Sebring’deki
yarış ilk çıkışında, Formula 1 Dünya Şampiyonu Phil Hill ve Olivier
Gendebien, yarışı kazanan daha kanıtlanmış Testa Rossa’nın arkasında,
ilk çıkışında ikinci sırada yer aldı.

Arabalar Nadir
Nadir
bu arabayı nasıl takdir, sadece birçoğu nasıl yapıldığına bakmak
gerekir. 1962 ve 1964 yılları arasında sadece 36 Ferrari 250 GTOs inşa
edildi ve tabii ki, zaman geçtikçe bu sayı ne yazık ki ve doğal olarak
daha düşük ve daha düşük oluyor. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, 250 GTO
açık artırmada sadece astronomik fiyatlar için sattı. 2018 yılında, bir
Ferrari 250 GTO, Weathertech’in kurucusu tarafından satın alınan Amerika
Birleşik Devletleri’nde özel bir satışta kesinlikle şaşırtıcı bir
70.000.000 dolara satıldı. 250 GTO şu anda tartışmasız dünyanın en
değerli koleksiyoncusu. 

250 GTO’NUN Mirası
250
GTO kesinlikle bazı yönlerden oldukça şaşırtıcı olan oldukça büyük bir
miras bıraktı. Araba, zamanın diğer birçok yarış arabasından büyük
ölçüde farklı olmayan ve selefleri üzerinde radikal bir devrim olmayan,
fırfırsız bir yarışçıydı. Ve yine de, o zamanlar Ferrari’nin en iyisini
ve şaşırtıcı güzelliğini ve kolektifliğini temsil etmeye başladı
1960’ların en büyük simgelerinden biri haline getirmeye yardımcı oldu.
sadece dönemin Otomotiv endüstrisinden değil, bir bütün olarak on yılda.
Motor Trend tarafından tüm zamanların en büyük Ferrarilerinden biri
olarak seçildi. Ve açıkçası, buna karşı tartışmak imkansız.

Kaynaklar: Kablolu, Telgraf, Ferrari, Özel Araç Kayıt 

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski