Komplolu bir partide olduğunuzu hayal edin, arkadaşınızı, John'u bulmaya çalışın. “John” diye bağırıyorsun. Ve birkaç kafa dönüyor - fırıncı John, avukat John ve sanatçı John var. Bu yaygın bir isim ve kafa karıştırıcı. Bu, Google’ın ortak veya benzer isimlere sahip web sitelerini tanımlamaya çalıştığında olanlara benzer. Ancak Google, son zamanlarda Google Arama’daki site isimleri özelliğine güncellemeleri yayınladı ve bu karışıklığı azaltmayı ve kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi amaçladı.
Google’ın Site İsimleri Güncellemesinde Yeni Neler Var?
Google’ın site adları özelliği, Google’ın arama sonuçları listelerinde görüntülediği sitenin başlığı ve adıdır. Google, bir sayfanın arama sonuçlarında göründüğü web sitesinin adını görüntüler. Son güncellemeler, İngilizce, Fransızca, Almanca ve Japonca'daki tüm cihazlarda subdominalardaki site adlarına destek verdi.
Dahası, Google, Google site adınızı yanlış aldığında başka iyileştirmeler yaptı ve geçici çözümler ekledi. Örneğin, Google’ın site adı sistemi tercih ettiğiniz ismi kullanacak kadar sağlam değilse, alternatif adın sağladığı alternatif adı göz önünde bulundurur.
Google, tercih ettiğiniz site adını Google Arama'ya ilan etme konusundaki rehberliğini güncelledi. Google’a tercih edilen bir site adını göstermenin en iyi yolu, Google’ın site adı belgelerinde açıklandığı gibi WebSite yapılandırılmış verileri kullanmaktır. Google artık siteniz için tercih edilen bir site adı mevcut olmadığında alternatifName özelliğinin daha fazla kullanılmasını teşvik ediyor.
Site İsimleri için geçici çözümler
Google, Google Arama’nın tercih edilen veya alternatif isimleri seçmemesi için birkaç geçici çözüm de listeledi. Bunlar şunları içerir:
* Alternatif isim kullanarak alternatif bir isim sağlamak.
* Alan adınızı veya subdomamine adınızı yedekleme seçeneği olarak sunmak.
* Yukarıdaki iki seçenek işe yaramazsa, alan adınızı veya altyazı adınızı (tüm alt durumlarda) son çare bir geçici çözüm seçeneği olarak tercih ettiğiniz isim olarak sağlayabilirsiniz.
Google, arama sonuçları için bir web sitesinin adını belirlemek için çeşitli yöntemler kullanır. Bununla birlikte, web sitenizin özel adını Google’a iletmek için ana sayfanızdaki yapılandırılmış verileri kullanabilirsiniz. Google, bu yeni Site adı yapılandırılmış veriler üzerinde özel belgelere sahiptir.
İşte bir örnek:
<script type="application/ld+json">
{
"@context" : "http://schema.org",
"@type" : "WebSite",
"name" : "John's Bakery",
"alternateName" : "John the Baker",
"url" : "https://example.com/"
}
</script>
Bu örnekte, “John’s Bakery” web sitesinin birincil adıdır ve “Bakan John”, Google’ın arama sonuçlarında birincil adı kullanıp kullanamayacağını düşünebileceği alternatif bir isimdir.
Site İsimlerinin Evrimi
Site isimleri için özellik, Ekim 2022'deki lansmanından bu yana gelişti. İlk başta, Google, İngilizce, Fransızca, Almanca ve Japonca gibi ana diller için mobil arama sonuçlarında alan adı için site adlarını tanıttı. Nisan 2023'te aynı dil seti için masaüstü bilgisayarlar için site isimleri eklendi. Mayıs 2023'e kadar, Google desteği alt mayın düzeyinde site adları için genişletildi ve mobil arama sonuçlarında aynı diller için mevcuttu.
Sonuç
Güncelleme, Google’ın Google Arama sonuçlarında site adınızı nasıl seçtiğini ve gösterdiğini geliştirdi. Google hala yanlış yapıyorsa ve belgeleri takip ediyorsanız, belki de site adınızı Google Arama'da tam olarak nasıl istediğinizi göstermek için bu yeni geçici çözümlerden bazılarını deneyin.
Tıpkı partide olduğu gibi, “John, fırıncı”nı belirttiğinizde, doğru John’u bulmak daha kolay hale gelir. Benzer şekilde, Google’ın yeni site adları güncellemesiyle, kullanıcıların aradıkları doğru web sitesini bulmaları artık daha kolay. Bu nedenle, ister bir web sitesi sahibi ister kullanıcı olun, bu güncelleme Google Arama deneyiminizi geliştirmek için ayarlanmıştır.