İşte kuzen evliliğinin artıları ve eksileri ve yakın kuzeninizle evlenmek tıbbi olarak neden tavsiye edilmez.
Konsantor evlilik olarak da bilinen kuzen evliliği, ikinci kuzenlere kadar yakın akrabalar arasında bir evliliktir.[1]
İnsanlar her zaman kuzenlerine romantik bir şekilde etkilenirler, ancak bu evlilik için bir boşluk sağlar mı? Bunun bazı faydaları var mı?
Yakın bir kuzenimle evlenmeyi düşünüyorsanız, ister sadece kültürel önemini ve yasal ve sağlık etkilerini merak ediyorsunuz, bu yazı kuzen evliliğinin faydalarını ve kısıtlamalarını ve sağlık ve toplum üzerindeki etkilerini araştıracaktır.
Konsansı Evliliğin Tarihsel Bakış Açısı
Tarihsel olarak, yakın kuzen evliliği Avustralya, Kuzey Amerika, Güney Amerika ve Polinezya'daki bazı yerli kültürler tarafından teşvik edildi ve uygulandı. Bu, kültürel değerleri sağlam tutma, aile zenginliğini koruma, asaletini koruma, coğrafi yakınlığı sürdürme, geleneği sürdürme, aile bağlarını güçlendirme ve aile yapısını sürdürmenin yanı sıra karısı ile kayınvalideleri arasında daha yakın bir ilişki nedeniyle hala bazı iklimlerde böyleydi ve hala öyle.[2]
Avrupa
Ortaçağ Avrupa'nın başlarında, Roma medeni yasaları yakın kuzen evliliğine izin verdi, ancak 6. yüzyıldaki Justinianus reformları dördüncü derece kuzenlere kadar kuzeni evliliğini yasakladı.
9. yüzyılda, Katolik kilisesi Justinianus Yasası'nı kabul etti ve bir noktada yasağı Roma yasasından bile daha katı yedinci dereceye (altıncı kuzenlere) kadar uzattı. Bu yasada, bilmeden daha barınaklı bir kan akrabasıyla evlenmek, kilise tarafından bir geçersizlik beyanı için bir zemindi. Sonunda, barınaklı evliliğin yasaklanması, zenginliği ve ittifakları kuzeni evliliği yoluyla pekiştirmek için hayatta kalan ve onları daha küçük çekirdek aile birimleriyle değiştiren mevcut Avrupa akrabalık yapılarını ciddi şekilde sakatlayacaktır.[3]
11th ve 12th yüzyıllara gelindiğinde, yasak derecelerde (Yedinci dereceye kadar) olmayan bir eş bulmak neredeyse imkansız hale geldi. Bu nedenle, 1215'teki Katolik kilisesinin Dördüncü Yanal Konseyi, yasağı yedi dereceden dört dereceye kadar revize etti. Buna ek olarak, muafiyetler (tessisler olarak bilinir, genellikle büyük ödemeler gerektiren), yine de evlenmek için çok yakından ilişkili olan çiftlere izin vermek için verilmiştir.[4]
19. yüzyıla gelindiğinde, George Darwin (babası Charles Darwin, ilk kuzeni Emma, George’un annesiyle evlendi), kuzen evliliğinin orta sınıflar için% 3,5 ve asalet için% 4,5 olduğunu tahmin etti, ancak bu, yirminci yüzyılda% 1'in altına düştü.
Asya (Çin)
Asya'da, Antik Çin, evliliğin uygun aile sınırlarını korumak ve akrabalık rollerinde karışıklıktan kaçınmak için iki soyadı arasında bir birlik olduğu konusunda Konfüçyüs değerlerine abone oldu. Bu, bariz evlilikleri önemli ölçüde engellese de, kişinin babasının erkek kardeşinin çocuklarıyla veya birinin annesinin kız kardeşinin çocuklarıyla evlenebileceği, çünkü çapraz kuzenlerin (birinin karşı cinsçi kardeşlerinin çocukları) farklı soyadları vardı ve kardeş benzeri rolleri bozmadı.[5]
Daha sonra Ming Hanedanı (1368-1644) sırasında, tüm kuzen evliliği Çin yasaları tarafından yasaklandı. Bununla birlikte, yaptırımlar zordu ve eski yasalar, ilk kuzen evliliklerine izin veren Qing Hanedanı (1644-1912) sırasında restore edildi. 20. yüzyılın başlarından itibaren, antropologlar Çin’deki kuzenler arası evliliği “hala izin verilebilir ama genellikle eskimiş” veya “izin verilen ancak teşvik edilmemiş” olarak tanımladılar.
Sonunda, 1981’de, Çin Halk Cumhuriyeti hükümeti tarafından potansiyel sağlık endişeleri nedeniyle ilk kosin evliliğinde yasal bir yasak getirildi. Bu yasak, 2001 tarihli revize edilmiş Evlilik Yasası'nda tutuldu ve daha sonra bu güne kadar aynı kısıtlamaları uygulamaya devam eden 1048. Madde uyarınca 2021 Medeni Kanunu'na dahil edildi.
Bununla birlikte, anakara Çin'in aksine, Özel İdari Bölgeler (Hong Kong ve Makao), ilk kosintü sendikaları için yasal kısıtlamalar getirmez ve her türlü kuzen evliliğine izin vermez.
Ortadoğu'da
Orta Doğu'da kaydedilen tarih boyunca kuzen evliliğine izin verildi. Antropologlar, bu uygulamanın önemi konusunda zıt görüşleri paylaşırken, bazıları bunu Orta Doğu akrabalık sisteminin belirleyici özelliği olarak görürken, diğerleri, farklı Orta Doğu topluluklarında değişen oranlarla, tüm Orta Doğu'da genel olarak evrensel olmadığını belirtti.
Buna ek olarak, Yahudi antropolog Raphael Patai, 1962'de Orta Arabistan'da bir erkeğin babasının erkek kardeşinin kızıyla (FBD) evlenmek için tür olduğunu bildirdi. Bu öyle ki kadın kuzen geleneksel olarak erkeğe ait olarak görülüyor. Burada, kız erkek kuzeniyle evlenmek zorunda değil, ancak rıza vermedikçe başka bir erkekle evlenemez.
Bu gelenek, Orta Doğu ülkelerinde Ürdün, Irak, Suriye, Katar, Yemen, BAE vb. Dahil olmak üzere yaygındır. Derinden akrabalığa dayanan ve sadece bir aile tercihi olarak değil, Orta Doğu'daki barınaklı evlilik, mülkiyet, miras ve klan dayanışmasına bağlı bir sosyal kurum olarak görülebilir ve dünyadaki en yüksek kondansiye evlilik oranlarından bazılarını sergiler.
Afrika
Barkoşul evliliğin tam oranları bilinmemekle birlikte, Afrika'da kuzen evliliği büyük ölçüde dinden etkilenir. Sahra altı Afrika nüfusunun tahmini% 35-50'si kuzen evliliklerini tercih eder veya kabul eder.[6]
Nijerya, Afrika'nın en kalabalık ülkesidir, büyüklüklerine göre üç büyük etnik grup - Hausa, Yoruba ve Igbo- ve iki büyük din -Hıristiyanlık ve İslam - Afrika Geleneksel Dini zamanla hızla azalırken.
Afrika Geleneksel Din (ATR) veya pagan ibadeti, kuzenin evliliğini yaklaşık dördüncü kuzen derecesine kadar yasaklar ve özellikle yakın kuzen evliliğini bir tabu ile ilişkilendirir. Bazı bölgelerde, evliliğin tamamlanması gerekiyorsa yakın kuzen evliliğine izin vermek için özel kefaret ayinleri yapılır. Bu ayinlerin, yakın kuzen çiftlerine ve ailelerine gelen lanetleri kaldırmaya yardımcı olduğuna inanılıyor.
İslam, Hausas ve Nijerya'nın çoğu Kuzey devleti arasında baskın dindir. Bu alanlarda, yakın akrabalar, özellikle kuzenler arasındaki evlilik tercih edilen bir modeldir, ancak bu, ilgili olmayan bireyleri veya geniş ailenin bir parçası olmayanları içeren evlilikleri engellemez.[7]
Hristiyan ağırlıklı bölgelerde, kinfolklerin ve yakın kuzenlerin evlenmelerine veya yakın olmalarına izin verilmez, bunları ensest ve iğrenç olarak göz önünde bulundurarak. Bu alanlar doğal olarak kaşlarını çattı ve berraklık evlilikleri yasakladı ve yasakladı ve bu, dinin kuzen evliliklerini desteklemek veya lehine bir şey söylemediği için Hıristiyanlığın yürürlüğe girmesinden sonra bile devam ediyor.
Bu Hıristiyan bölgelerinde, ebeveynler, çocuklarının dışkılamalarını incenstönlemek ve kendilerine lanet getirmelerini önlemek için yakın oldukları kişileri yakından izlerler. Ebeveynlerin çocuklarını yakın ve yakın kuzenlerine ve mümkünse uzak kuzenlerine ulaştırmaları da gelenekseldir. Ve evlilik sırasında, partnerlerinin yakın bir kuzen olmadığından emin olmak için arka plan kontrolleri de yapılabilir.
Afrika'nın diğer bazı bölgelerinde, dinin bariz evlilik üzerindeki etkisi sadece çok azdır. Örneğin, nüfusun üçte birinden fazlasının Müslüman olduğu Etiyopya'da, kuzeni evliliği altıncı kuzenlere katı bir şekilde karşı çıkıyor ve üçüncü kuzenler bir erkek kardeş / kız kardeş olarak kabul ediliyor.
Amerika'nın
Amerika Birleşik Devletleri'nin başlarında, barınak evliliğin yasal olarak yasaklanmaması değil, sosyal düzeni koruma, dini ahlakı koruma ve uygun ve uygun yavruların yaratılmasını korumak için uygulamayı yasaklamak için çeşitli girişimlerde bulunuldu.[8]
Örneğin, Lewis Henry Morgan (1818-1881) gibi yazarlar, kosinye-evlilik karşıtı konular yazmıştılar.Evliliklerin ilgisiz kişiler arasındaki avantajları” ve ““Teselli evliliğin kötülüklerinden kaçınmanın gerekliliği.” Bu yazarların ve aktivistlerin çoğu, kuzen evliliğinin insan sosyal örgütlenmesinin daha ilkel bir aşamasının kalıntısı olduğunu ve bunu uygulamanın yavruların dinçliğini ve uygunluğunu azaltacağını savundu.[9][10]
1846'da, George N. O zamanki Massachusetts Valisi olan Briggs, eyalette zihinsel engelli insanları (seçilmiş “aptallar” olarak adlandırılır) incelemek için bir komisyon atadı. Bu çalışma, kuzen evliliğini aptallıktan sorumlu olarak içeriyordu. Çok sayıda başka rapor da kuzen evliliğinin bazen sağırlık, körlük ve aptallıkla sonuçlandığını da destekledi. Belki de en önemlisi, Amerikan Tabipler Birliği için merhem Samuel Merrifield Bemiss’in raporuydu ve kuzenin çiftleşmesinin “çocukların fiziksel ve zihinsel olarak amorti edilmesine” yol açtığı sonucuna vardı.[11]
Bu gelişmeler, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 13 eyalet ve bölgenin 1880'lere kadar kuzen evlilik yasaklarını geçirmesine yol açtı. 1920lere gelindiğinde, Kentucky, Teksas vb. Dahil olmak üzere eyaletlerin sayısı iki katına çıkmıştı. 1985'ten bu yana Maine, çocukları için herhangi bir ciddi sağlık kusuru riskini en aza indirmek için kuzenlerle evlenmek için genetik taramalar da dahil olmak üzere genetik danışmanlığı zorunlu kıldı.
Buna karşılık, Avustralya'da, kuzen evliliğine tarihsel olarak yerli kültür ve laik yasalarda izin verilir. Bir kuzenle, yeğeni, yeğeni, teyzesi ya da bir amcayla evlenebilir.
Yakın Kuzen Evliliğinin Artıları (Benefits)
Tarihteki birkaç önemli kişi yakın bir kuzenle evlendi. Örneğin, Charles ve Emma Darwin (ilk kuzenler), Saddam Hüseyin ve Sadija Talfah (ilk kuzenler), Albert Einstein ve Elsa Lowenthal (ilk anne kuzenleri ve ikinci baba kuzenleri), Franklin ve Eleanor Roosevelt ve Thomas Jefferson ve Martha Wayles Skelton (üçüncü kuzenler).
Bazı insanların konspanik evlilik hakkında ne düşünse de, tarihte ve mevcut zamanlarda pratiğini etkilemiş olabilecek kuzen evliliğinin bazı faydaları nelerdir?
- Pakistan'da diş barınağı evlilik üzerine yapılan bir araştırmada katılımcıların çoğunluğu, kayınvalidelerin daha iyi ve daha sevecen bir tutumunu ve dolayısıyla, barınaklı evliliğin büyük bir avantajı olarak gelin için daha kolay bir ayarlamayı içerdiğini belirtti.[12]
- Kültürel değerlerin korunması (kültürel yok oluşu önleme) ve aile zenginliği.
- Bir “kraliyet soyu”nun korunması.
- Akrabalar arasındaki fiziksel yakınlığın bakımı ve bir eş ve akrabaları arasındaki aile bağlarının güçlendirilmesi.
-Bilinçli evlilikten kaynaklanan biyolojik olarak, kemikleşme, istenen genetik özelliklerin saf çizgilerini oluşturabilir, ancak soyunda resesif özellikleri ifade etme riski taşır.
Artık yakın kuzen evliliğinin bazı faydalarını gördüğünüze göre, onları bir sonraki bölümde eksilere veya potansiyel dezavantajlara karşı tartalım. Yakın Kuzen Evliliğinin Eksileri (Dezavantajları)
Konsantre evliliğin aşağıdaki dezavantajları vardır:
* Genetik hastalık, doğum kusurları ve öğrenme güçlüğü riskinin artması: Kalalı bir kanama bozukluğu olan Hemofilia B’ye, üreme nedeniyle Avrupa kraliyeti yoluyla yayıldığı için “Kraliyet Hastalığı” olarak adlandırılır. Hemofili, Tay Sachs gibi genetik hastalıklar, kistik fibrozis, orak hücre hastalığı, doğada resesyonel olan orak hücre hastalığı, genellikle yakın kuzen evlilikleri ile ifade edilir.
* Daha düşük doğum ağırlığı : 2007 yılında yapılan bir araştırma, konsülojenliğin gebelik yaşı için doğum ağırlığında% 1,8 oranında bir azalma ile ilişkili olduğunu, benzer etkiler ürettiğini, ancak hamilelik sırasında daha düşük parite ve sigara içmenin neden olduğu etkiler ürettiğini göstermiştir.[13]
* Sosyetik çeşitliliğin eksikliğine ve evrensel kabul edilebilirliğe yol açabilir: Kuzen evliliğinin uygulanması, tercihen olsun ya da olmasın, insanları sadece soylarını, kültürlerini ve geleneklerini tercih etmelerine ve diğer insanlarla faydalı birlikler oluşturma olasılığını kapatmalarına neden olabilir.
* Kraliyet dışı evliliklerin yasaklanması: Büyük Britanya Parlamentosu'nun Kraliyet Evlilikleri Yasası 1772, kraliyet evliliklerinin yasal olarak veya özel olarak incelemeden önce belirli asgari kriterleri karşılaması gerektiğini öngörür. Bu tür birliklerde sıklıkla izin verilen kuzen evliliği, Prens Harry ve Meghan Markle örneğinde görüldüğü gibi, kraliyet dışı bir evlilikle evlenen kraliyet için genellikle ciddi zorluklar yaratıyor.
Son sözler
Konsürgan evlilik ya da yakın kuzen evliliğinin artıları ve eksileri vardır. Bununla birlikte, eksileri en azından bilimsel veya tıbbi olarak faydalardan daha ağır basıyor gibi görünüyor. Kuzen evliliği akrabalar arasında bir sosyal uyum aracı olabilirken, genetik olarak bulaşan hastalıklar, kromozomal anomaliler ve doğum kusurları riski taşır.
Bu yazının tadını çıkardıysanız lütfen düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünde paylaşın.
↑1 | Kuzen evliliği. (2025, 30 Ağustos). Vikipedi'de. Erişim tarihi: 30 Ağustos 2025, https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage |
---|---|
↑2 | - El Vikiri. (2022, 12 Ekim). Kuzen Evliliği. Ansiklopedi'de. Erişim tarihi: 2 Eylül 2025, https://encyclopedia.pub/entry/28985 |
↑3 | Vikipedi katkıda bulunanlar. (2025, 29 Ağustos). Kuzen evliliği. Vikipedi'de. 2 Eylül 2025'ten alındı https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage |
↑4 | Ibid., Vikipedi. Kuzen Evliliği. |
↑5 | Ibid., Vikipedi. Kuzen evliliği |
↑6 | Bitler, A. H. (1994) (1994). Bir Demografik Değişken Olarak Konsıklığın Rolü ve Önemi. Nüfus ve Geliştirme İncelemesi, 2020 (3), 561-584. https://doi.org/10.2307/2137601 |
↑7 | Sosyal Antropoloji ve Bilgisayar Merkezi. (2010, 17 Şubat). Kültür girişi 7844 [Archived web sayfası]. Etnografik Atlas, Kent Üniversitesi. Erişim tarihi: 2 Eylül 2025, https://web.archive.org/web/20102117193539/http://ulcy.ukc.ac.uk.uc.uc.uk.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uc.uk.uk. |
↑8 | Ibid. Vikipedi |
↑9 | Ibid. Vikipedi. Kuzen Evliliği. |
↑10 | Ottenheimer, M. (1996) (1966). Yasak akrabalar: Amerikan kuzen evliliği efsanesi [Archived web sayfası]. Urbana: University of Illinois Press. Erişim tarihi: 3 Eylül 2025, https://archive.org/details/forbidenrelativ00otte/page/n5/mode/2up">https://archive.org/details/forbidenrelativibutte/page/n5/mode/2up |
↑11 | Ibid. Ottenheimer. 1996 |
↑12 | - Hussain, R. (1999). Pakistan'da barınak evlilikleri tercih etme nedenlerine dair topluluk algıları. Biyososyal Bilimler Dergisi, 31(4), 449-461. https://doi.org/10.1017/S002193999004496 |
↑13 | Mumtaz, G., Tamim, H., Kanaan, M., Khawaja, M., Khogali, M., Wakim, G., Yunis, K. A., & National Collaborative Perinatal Neonatal Network. (2007). Gelişmekte olan bir ülkede konsağlık çağında konsülojenliğin doğum ağırlığına etkisi. Amerikan Epidemiyoloji Dergisi, 165(7), 742-752. https://doi.org/10.1093/aje/kwk108 |
↑14, ↑17 | Acıları A. Konsorsijenlik ve klinik genetik ile ilgisi. Clin Genet. 2001 Ağu;60 (2): 89-98. doi: 10.1034/j.1399-0004.2001. PMID: 11553039. |
↑15, ↑18 | Bitler AH, Neel JV. İnsan bindirme maliyetlerinin maliyeti ve bunların DNA seviyesindeki varyasyonlar için etkileri. Nat Genet. 1994 Ekim; 8(2): 17-21. doi: 10.1038/ng1094-117. PMID: 7842008. |
↑16 | - Shenk, M. K., Naz, S., & Chaudhry, T. T. (2024). Yoğun akrabalık, gelişim ve demografi: Pakistan neden dünyadaki en yüksek kuzen evliliği oranlarına sahip? Nüfus ve Geliştirme İncelemesi, 50(4), 1045-1090. https://doi.org/10.1111/padr.12678 |
↑19 | - Shenk, M. K., Naz, S., & Chaudhry, T. T. (2024). Yoğun akrabalık, gelişim ve demografi: Pakistan neden dünyadaki en yüksek kuzen evliliği oranlarına sahip? Nüfus ve Geliştirme İncelemesi, 50(4), 1045-1090. https://doi.org/10.1111/padr.12678 |